הלבנת שיניים – לפני ואחרי

בעמוד זה תמצאו דוגמאות לטיפולי הלבנת שיניים לשיפור מראה השיניים והחיוך שבוצעו במרפאה שלנו.
(הדוגמנים והדוגמניות המחייכים הם כמובן מתרפאים אמיתיים שטופלו אצלנו!)

הלבנת שיניים ביתית ושחזור שן שבורה

שלב ראשון
אצל המתרפא שאת תמונותיו רואים כאן היה צורך להשלים את השן השבורה (חותכת מרכזית בצד ימין בתמונות) ולבצע הלבנת שיניים. בשלב ראשון בוצעה הלבנת שיניים ביתית על ידי קשתיות שקופות. הקשתיות מיוצרות באופן מיוחד עבור המתרפא והן מתאימות לשיניו ככפפה ליד. הקשתיות משמשות כלי שבו מונח חומר ההלבנה צמוד ככל האפשר לשטח פני השיניים המולבנות להשגת אפקט מיטבי.

ה'שן' בצד ימין אינה שן של המתרפא אלא מפתח צבעים מלאכותי הזהה בשתי התמונות, על פיו ניתן לראות את רמת ההלבנה. במקרה הזה היה צורך בכשבוע וחצי של טיפול להשגת התוצאה שלפניכם.

שלב שני
בשלב זה הושלם החלק השבור בשן. הוא הושלם בעזרת חומרים מרוכבים (קומפוזיטים) בצבע התואם את הצבע שהושג בהלבנת השיניים בשלב הראשון.

הלבנת שיניים ביתית ושחזור שן שבורה
כל התמונות מחיוכים של מתרפאים שטופלו על ידינו

הלבנת שיניים תוך שעה במרפאה

במקרה זה המתרפא בחר לבצע הלבנת שיניים מהירה במרפאה.

לצורך הלבנה מהירה אנו נעזרים במנורת הלבנה מיוחדת המאיצה את הטיפול.

הלבנת שיניים תוך שעה במרפאה

הלבנת שיניים תוך שעה במרפאה

הלבנת שיניים בעזרת ציפוי חרסינה

בשיניים אלה היתה הכתמה מלידה שהפריע לאסתטיקה של החיוך. הלבנה על ידי חומרי הלבנה רגילים אינה מתאימה למקרה כזה, ולכן בוצעו ציפויי חרסינה המודבקים על פני השן.

הציפויים עמידים מאוד וניתן לקבוע את צבעם מראש. בהלבנת שיניים מהירה במרפאה או בהלבנת שיניים ביתית אי אפשר לחזות במדוייק את התוצאה, שכן היא תלויה במבנה השן וצבעה המקורי. בציפויי חרסינה לשיניים לעומת זאת ניתן לשנות את צבע השן וגם את צורתה על פי רצוננו.

הלבנת שיניים באמצעות ציפוי חרסינה

הלבנת שיניים בעזרת ציפוי חרסינה

הלבנת שיניים ביתית

במקרה זה בוצעה הלבנת שיניים ביתית עם קשתיות שקופות וג'ל מערכת הלבנה שאיתו ישנה המטופלת במשך כשבוע. זוהי דוגמא הממחישה שחומרי ההלבנה אפקטיביים רק על חומר שן טבעי ולא על כתרים או שחזורים מחומרים אחרים. בצד שמאל של החיוך ניתן לראות כתר ישן.

בתמונה הימנית שלפני הטיפול הכתר נראה בהיר משאר השיניים. בתמונה השמאלית לעומת זאת, תמונה שצולמה לאחר טיפול הלבנת השינים. ניתן לראות יפה כיצד הכתר נשאר בצבעו המקורי והוא נראה כעת כהה משאר השיניים.כדי להגיע לחיוך לבן ומושלם, יש להחליף כתרים ישנים לכתרים חדשים בעלי צבע לבן יותר התואם את המצב החדש לאחר הלבנת השיניים.

אותו חוק חל גם על שחזורים וסתימות ישנות.


הלבנת שיניים ביתית

הלבנת שיניים בשילוב כתרי חרסינה על בסיס זרקוניה

במקרה זה, מטופלת בת 24 ביקשה לבצע הלבנת שיניים לשיניים טבעיות במקביל להחלפת סתימות ישנות שהצהיבו.

המטופלת עברה הסרת אבנית, הלבנת שיניים בשיטת ברייט סמייל, כולל הסרת הסתימות הישנות והחלפתן בשחזורי קומפוזיט מהדור החדש.