תשובות לשאלות נפוצות

• באיזה גיל רצוי להתחיל ביישור שיניים?

ילדים ומבוגרים כאחד יכולים ליהנות מיישור שיניים, שכן שיניים בריאות יכולות לזוז כמעט בכל גיל. מכיוון שבקרה על גדילה והתפתחות חיונית לטיפול בחלק מהבעיות האורתודנטיות, מומלץ לכל ילד לעבור בדיקה ראשונית בסביבות גיל 7. חלק מהבעיות ניתנות לתיקון ביתר קלות אם מתחילים בגיל מוקדם, וההמתנה עד שכל השיניים הקבועות תבקענה והגדילה תסתיים, עלולה לגרום לכך שהתיקון יהיה קשה יותר.

• מדוע חשוב לבצע יישור שיניים?

שיניים צפופות ומסובבות ה"עולות" אחת על השנייה מהוות בעיה בצחצוח ושמירה על ניקיונם. בעיה זו עלולה להתבטא בהתפתחות עששת וחורים, מחלות חניכיים ועד אובדן שיניים. בעיות אורתודנטיות אחרות עלולות להביא לשחיקת שיניים מוגזמת, חוסר יכולת ללעוס ביעילות, ספיגה של עצם הלסת, בעיות במפרקי הלסת וכאבי ראש.

התעלמות מבעיות אלה גורמות לחלק מהבעיות להחריף עם הזמן. לכן, טיפול מוקדם הוא לעיתים יותר זול מטיפול השיניים שיידרש לתיקון הבעיות שהוחרפו בשנים שלאחר מכן.

אין לזלזל גם בחשיבותו של חיוך יפה ואטרקטיבי להרגשה הטובה והביטחון העצמי של כל אחד מאתנו. ההערכה העצמית של מטופלים עולה כאשר השיניים והפנים מקבלים פרופורציה טובה יותר, והחיים החברתיים וההצלחה בקריירה יכולים להשתפר יחד עם השיפור בהופעה.

כל התמונות מחיוכים של מתרפאים שטופלו על ידינו

• כמה זמן נמשך טיפול יישור שיניים?

בדרך כלל נמשך הטיפול עם המכשור האורתודנטי בין שנה לשלוש שנים. טיפולים בגיל מוקדם (טיפולי "שלב ראשון") יכולים להמשך חודשים ספורים בלבד.

משך הזמן המדויק תלוי בשלב ובקצב גדילת הפנים והפה, במידת שיתוף הפעולה של המתרפא ובחומרת הבעיה. הטיפול בבעיות קלות נמשך זמן קצר יותר, ומתרפאים מסוימים מגיבים מהר יותר לטיפול.

אמנם טיפול יישור שיניים דורש מחויבות לאורך זמן, אולם בסופו המתרפא נהנה משיניים בריאות, יחסים בין ליסתיים תקינים וחיוך יפה שנשאר לתמיד. שיניים ולסתות בעמדה נכונה נראות יותר טוב, מתפקדות יותר טוב, מוסיפות לבריאות הכללית ויכולות לשפר את ההערכה העצמית.

• איך מתבצע הטיפול?

מכשירים המותאמים במיוחד למתרפא או סמכים ("קוביות"), מורכבים על השיניים. הם יכולים להיות נשלפים או מודבקים, עשויים ממתכת, חרסינה או פלסטיק.

על ידי הפעלת כוח עדין באופן קבוע לכיוון שנקבע בהקפדה, הסמכים מזיזים את השיניים דרך העצם התומכת שלהן למיקומן הרצוי.

מכשירים אורתופדיים כמו רסן ואחרים פועלים על ידי הפעלת כוחות המדריכים את גדילת עצמות הלסת לכיוון הרצוי בילדים ומתבגרים. רסן לדוגמא, יכול להקטין בצורה דרמטית את בליטת השיניים הקדמיות העליונות, תוך יצירת התאמה טובה יותר בין הלסת העליונה לתחתונה.

• על פי מה נעשית הבדיקה?

לצורך ביצוע הבדיקה וקביעת האבחנה ודרך הטיפול, הרופא מסתמך על נתונים רבים, ביניהם: היסטוריה רפואית ודנטלית, בדיקה קלינית, לקיחת מידות למודלים של השיניים הנבנים מגבס, צילומים של פני המתרפא ושיניו, צילום רנטגן פנורמי של שיני המתרפא, צילום רנטגן של פני המתרפא בפרופיל וצילומים אחרים כפי הנדרש.

כל אלה חיוניים לבחירת דרך הטיפול הטובה ביותר, למעקב אחר התקדמות הטיפול, ועוזרים להסביר למתרפא או הוריו את הבעיה ודרכים לפתרונה.

    לפרטים נוספים וקביעת פגישת התייעצות

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    הוסף אותי לרשימת הדיוור לקבלת מבצעים, הנחות, חידושים ועוד דברים בריאים וטובים!

    • עד כמה חשוב שיתוף הפעולה של המתרפא בטיפול?

    הצלחת הטיפול ליישור שיניים למבוגרים ולילדים מותנית בשיתוף פעולה ומאמץ משותף וקבוע של הרופא יחד עם המתרפא. המתרפא חייב להקפיד על שמירת ניקיון שיניו, על תקינות המכשירים שנתנו לו, להרכיב טבעות גומי, רסן וכל מה שנדרש על ידי הרופא, ולהגיע בזמן לכל הפגישות.

    מכשירים שבורים מאריכים את זמן הטיפול ומפחיתים מהצלחתו. שיניים זזות רק אם המתרפא מקפיד להשתמש בעזרים שנתנו לו. מתרפאים הממלאים את חלקם בטיפול בקפידה מקצרים את זמן הטיפול ונראים טוב בסופו.

    כדי לשמור על בריאות השיניים והחניכיים בזמן הטיפול, חובה לבוא לביקורת תקופתית וניקוי אצל השיננית. למבוגרים עם הסטוריה של בעיות חניכיים מומלץ להגיע לביקורות של מומחה למחלות חניכיים באופן קבוע במהלך הטיפול.

    • האם ניתן להחליף יישור שניים בעזרת ציפויי חרסינה?

    כאשר ליקוי הסגר אינו גדול, כלומר – השיניים אינן עקומות, מסובבות או בולטות מאוד, ניתן לעיתים לבצע ציפוי שיניים שמתקן את ליקוי הסגר גם ללא יישור שיניים.

    יחד עם זאת, כאשר המצב אינו קל, כאשר בעיית הסגר אינה רק של שיניים אלא של מצב הלסתות האחת ביחס לשניה, או כשיש צורך לבצע עקירות, עדיף לבצע את שני סוגי הטיפול – בתחילה יישור שיניים לתיקון ליקוי הסגר ורק בשלב שני ציפוי חרסינה לשיניים למראה אסתטי והרמוני.

    מכיוון שהאוכלוסיה הנזקקת לטיפול לשיפור מראה החיוך היא אוכלוסיית מבוגרים, ניתן כיום לבצע יישור שיניים ללא גשר בשיטת אינוייזליין – INVISALIGN, המאפשרות ליישר שיניים בצורה בלתי נראית לפני שלב הציפוי.